Ett bultande hjärta under mina händer

Idag har jag gjort det häfigaste någonsin, jag stod vid såret på en by-pass operation. Innan hjärtat stannades för att gå på hjärtlungmaskinen fick jag tillfälle att lägga mina händer på hjärtat. Ett bultande som fortplantade sig genom mina händer upp i mina armar. Det var som om mitt hjärta slog i samma rytm. Det var lite som när man dansar sig svettig på ett dansgolv och hjärtat slår i samma takt som musiken.

Naturen är vacker. Jag bugar mig för snillrikheten.

Jag förundras över att man kan skära upp en människas bröstben, ta en ven från benet och sy fast den på hjärtat. Det mest underliga är att patienten har mest ont i det benet vi tagit venen ifrån efter operationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0